Een succesvol community platform,
hoe pak je dat aan?

Veel brancheorganisaties of andere ledenorganisaties hebben het al, een community-platform. Ook uw organisatie schreeuwt om een goed community-platform of sociaal-intranet. Om kennis en ervaringen te delen, om onderlinge verbondenheid te versterken en om de productiviteit te vergroten.

Succesvolle aanpak door te beginnen bij de gebruikers

Veel community-platforms zijn helaas niet zo succesvol. Dat komt bijna altijd omdat ze niet gedragen worden door de gebruikers. Daarom ontwikkelen we altijd met de beproefde ‘lean’ methode. We beginnen met gebruikersonderzoek en komen dan met creatieve oplossingen, specifiek gericht op uw situatie. We beginnen zo klein mogelijk en testen steeds of we op de goede weg zitten, nog voordat er gebouwd gaat worden. Dit is een kostenefficiënte manier van werken, die voorkomt dat er iets wordt gebouwd waar niemand op zit te wachten.

Maatwerk, gecombineerd met bestaande modules

Er zijn een aantal standaard modules, die naar keuze ingezet en ingericht kunnen worden. Daarnaast zoeken we altijd naar het ‘Magische Ingrediënt’ dat we met maatwerk kunnen inbouwen. Dit is meestal het doorslaggevende onderdeel voor succes.

Kenniswiki

Een praktisch naslagwerk voor alle gebruikers, dat door alle gebruikers gevuld kan worden.

Durf te vragen

Een soort forum met waarderingssysteem, zodat de beste antwoorden boven drijven.

Adresboek

Gebruikers houden zelf hun account bij en kunnen hun eigen expertise aanvullen.

Chatten

Soms heb je even behoefte aan overleg met een expert en wil je niet hoeven wachten op antwoord.

Documenten delen

Richtlijnen, convenanten, werkafspraken etc. Eén plek waar je alles snel kunt terugvinden.

Magische ingrediënt

Wat zorgt ervoor dat individuele gebruikers het platform willen gebruiken?

Weten wat we voor uw organisatie kunnen betekenen? Plan een afspraak